Auto alle ja jäätelölle

Kirjoittanut Inka 6.8.2013

Sunnuntaiaamuna koitti se hetki, mitä oltiin jo vähän odoteltu jännitys mahanpohjassa Manhattanin katuja talsiessa, nimittäin varsinaisen Road Tripin alku!! Ennen huoneiden luovutusta käytiin vielä aamiaisella ja Karim kävi taas lahjoittamassa vanhoja vaatteita kadunmiehelle, joka tietysti oli lahjoituksesta enemmän kuin mielissään. Hyvillä mielin suunnattiin sitten kohti Penn Stationia ja Newarkin lentokenttää, mistä noudettiin auto.

Nationalin tiskillä sai ihan ok palvelua, mutta vasta autoa noutaessa oltiin vähän yrmynokkia palvelun suhteen. Meille kerrottiin, että valitkaa vapaasti minivan noista mitä tuolla on, ja siellä oli sitten sumpussa varmaan kymmenen autoa, mistä valittiin tietysti se mikä oli siellä kaikkein taaimmaisena. Ooteltiin siinä sitten Nationalin tyyppiä varmaan vartti että se siirsi autot, ja päästiin reissuun. Valittiin se mitä haluttiinkin, eli Dodge Caravan.

_DSF7842

Valkoinen seitsenpaikkainen auto sai Pennsylvania-rekkaireidensa vuoksi nimen Penelope ”Penny” Cream Cup. Ihan samanlaisiin pitkiin nimiin ei kyetty kuin aikaisemman auton kohdalla, mutta minkäs sille mahtaa kun Ismo ei tullu mukaan. Meikä vaati päästä ensimmäisenä rattiin, ja sitten mentiin. Tosin alkumatkasta taas jännitti melkoisesti, mutta onneksi se siitä pikkuhiljaa tasaantu.

Meidän eka kohde oli Point Pleasant Beach, mihin haluttiin ehdottomasti uimaan superkuuman päivän kunniaksi. Ei kuitenkaan onnistuttu millään löytämään parkkipaikkaa Pennylle, ja puolen tunnin etsinnän jälkeen päätettiin skipata koko uinti ja mennä jätskille… Se olikin päivän paras päätös!

Oltiin bongattu Hoffman’s Ice Cream Man V. Foodista, ja tilattiin meille viidelle kahdeksanpalloinen Octopus. Jokainen valitsi yhen maun ja siihen päälle otettiin vielä mansikka-, vanilja – ja suklaapallot. Päälle vielä kaheksan toppingisa ja kermavaahtoa, kyllä uppos! 16 dollarilla saatiin aivan loistava jäätelökokemus ja kaikille hyvä mieli, ja tietty aivan ykkösluokan palvelua!

PHILLY (17) PHILLY (19) PHILLY (26)

Kuten näistä mun postauksista huomaa, yksi tämän reissun mahtavimpia juttuja on tähän mennessä ollu ruoka. Toki me paljon muutakin puuhataan, mutta reissupäivät tuppaa rakentumaan niiden upeiden ruokapaikkojen ympärille, mihin sitten kuljetaan ja siinä matkan varrella ihastellaan kaikkea muuta.

Toistaiseksi tällä reissulla kaikki ruokajutut on ollu ihan ykkösiä, eikä yhtäkään kompromissia sapuskan suhteen oo tarvinnu tehdä. Koko loppureissu voidaan mun puolesta jatkaa samalla linjalla, sillä mitäpä sitä nyt mitään pahaa syömään kun tarjolla on ensiluokkaista herkkua?

Herkullisia ruokaterkkuja siis täältä Jenkeistä!

Lisää tästä aiheesta

4 Kommenttia

K 7.8.2013 at 1.49

Vaikka en blogeja seuraakaan, niin löysin blogisi n. kuukausi sitten ja aloin seuraamaan. Erinomaisia kirjoituksia Usan matkailusta ja niitä tulee seurattua. Tätä viestiä naputtelen Syracusesta, johon tulimme 4 päivän jälkeen Bostonista. Road trippimme alku kulkee samoilla suunnilla, mutta jätämme Detroitin väliin ja menemme Clevelandiin. Siitä sitten alaspäin ja lopulta kuukauden jälkeen Miamiin päättyy tämä toinen Road trip.

inkkap 7.8.2013 at 3.35

Haha, aivan mahtavaa, meikäläinen nimittäin kirjoittelee tätä vastausta Syracusesta! :D Aika hauska sattuma. Hauskaa loppuroadtripiä, toivottavasti on aivan mahtava reissu!!

K 7.8.2013 at 4.06

Parkview Hotel on mukavanoloinen hotelli täällä Syracusessa ja Dinosaur BBQ loistava paikka syödä. Aamulla (keskiviikko) sitten Watkins Glenin kautta Niagaralla (Usan puolella) ja siellä yötä ja siitä Cleveland ja 4 päivää Chicagossa. Siitä St. Louis ja Austinin kautta takaisinpäin. Edellinen reissu oli SF-NY vuonna 2010 ja nämä reissut toimivat aina, vielä olisi muutama huikea paikka nähtävänä, joten ehkä se kolmaskin reissu vielä tulee.

inkkap 8.8.2013 at 5.19

Me majoituttiin Microtelissa, sekin oli aivan mainio! Löydettiin kans tosi hyviä ruokapaikkoja, ja ajettiin tosi monen mahtavannäköisen ravintolan ohi. Syracuse oli kyllä sen verran kivanoloinen pikkukaupunki, että siellä olis voinu mainiosti hengailla rennosti pidempäänkin. Ehkä ens kerralla sitte! :)

Meille on kans varmana tulossa kolmas reissu, täällä on niin paljon näkemistä! Me ajettiin tänään kans katsomaan putouksia mutta Kanadan puolelta, ja nyt ollaan Torontossa. Mahtavaa!