Pikareissu Tampereelle

Kirjoittanut Inka 13.4.2014

Männäviikon sisällä tein kaks pikaista reissua Etelä-Suomeen: viime viikonloppuna Tampereelle, ja torstaina sitten Helsinkiin. Palataan nyt tuonne viimeviikkoisiin reissumenoihin ja perjantaihin, kun puettiin verkkarit jalkaan ja istuttiin hopean Fiatin takapenkille suuntana Hervannan vapaa-aikakeskuksessa sijaitseva kalibroitu puntari.

reppu

Mua nauratti reissukamppeita pakatessa valtavasti, sillä jo lähtiissä tiesin että vaikka olin reissussa kolmen äijän kanssa, oli mulla kamaa mukana kaikkein vähiten. Tämän jo instagrammissa kerroin, mutta koen aiheelliseksi mainita myös tässä yhteydessä, että mulla on tuonne pikkuruiseen kettureppuun ahdettuna paitsi matkavarustus, myös tuomarivarusteet eli tumma puku kauluspaidasta kravattiin sekä valkoiset sisäpelikengät, jotka on must.

Pojilla sen sijaan oli kaikilla ainakin treenikassit jotka pursuili tavaraa, ja olipa yhellä kaverilla mukana jopa oma sänkykin. Ite porskutin ja porskutan aina sillä ajatuksella, että mitä vähemmän sen parempi, ja hyvin toimii se pakkausfilosofia, vaikka mukana olikin jäätävän kokoinen hiuskiinneputeli. Toki on myönnettävä, että esimerkiksi Karimin suojat vie tietysti huomattavan paljon enemmän tilaa kuin mun bleiseri tai kengät, mutta silti!

Matka meni huomattavasti nopeammin kuin edellinen Oulu-Tampere -väli, ja oltiin perillä puntarin äärellä juuri ajoissa. Karimin punnitus meni läpi heittämällä, ja reilun vuorokauden paastoamisen ja juomattomuuden jälkeen mies oli aika onnellinen, kun sai kipattua huiviin sen ensimmäisen vesilitran. Painoluokkaurheilijoiden onnea!

_DSF5424 scandic

Ilta alkoi jo hämärtyä siinä vaiheessa kun konkoiltiin hotellille. Oltiin varattu tietysti se kaupungin halvin hotelli siksi yöksi, ja se osui tällä kertaa Pyynikissä sijaitsevan Scandic Rosendahlin kohdalle. Tai no okei, halvin olis ollu omppu, mutta helmikuisesta seminaarireissusta viisastuneina jätettiin se tällä kertaa väliin.

Hotellia varatessa Karim liittyi Scandicin kanta-asiakasohjelmaan, ja hotelliin sisälle kirjautuessa kaverille ojennettiin kuuden euron voucherin Scandicin ravintolaan. Meidän reissukaverilla oli huutava nälkä, joten päätettiin mennä seuraksi ravintolaan ja katsoa, josko sillä kuudella eurolla irtoaisi sieltä vaikka joku jälkkäri.

Päädyttin tilaamaan jäätelöä, ja koska valikoima oli niin kurja (vanilja, suklaa ja pistaasi), otettiin kaveriksi myös karamellisoituja pähkinöitä. Kaikeksi onneksi supermukava tarjoilija hoksasi, että aikaisemmin päivällä järjestetystä kevätjäätelöiden maistelusta on vielä muutama maku jäljellä, ja tilattiinkin kinuski- ja mokkaunelmajätskipallot.

jäätelöä

Ylläri oli melkoinen, kun eteen kannettiin kuvassa näkyvä annos, joka oli tietty taivaallinen. Yllätys oli vielä suurempi siinä vaiheessa, kun tarjoilija toi laskun. 7,60 euron hintaisesta annoksesta jäi voucherin ja Scancidin kanta-asiakkaiden viikonloppualen jälkeen maksettavaksi vaivaiset kahdeksan senttiä! Kanta-asiakkaat saa ilmeisesti voucherin aina sisäänkirjautumisen yhteydessä, joten se tietää tästälähin jätskiannosta aina Scandiceissa vieraillessa, ja sehän kelepaa erityisesti, jos nuo jäätelövaihtoehdot tuosta vielä monipuolistuvat.

_DSF5438 _DSF5429 _DSF5434

Toinen reissun kohokohta oli tietenkin hotelliaamiainen, mikä oli osaltaan aika pieni pettymys. Ei kuitenkaan ruuan vaan seuran vuoksi, sillä vaikka meillä oli suunnitelmissa nauttia buffasta kunnolla, jätkät jänisti. Karim ei kyennyt syömään juuri mitään edellisiltana päättyneen painonvedon jälkeen, ja Janikin teki aika heikon suorituksen. Mun ei auttanut muu kuin tasata homma poikienkin puolesta ja se oli hyvä, sillä kisojen järjestelyistä ei voi koskaan olla varma, että tuomareille olis tarjolla kunnollista ruokaa tai että onko syömiseen edes aikaa.

Kisapäivät tuppaa olemaan tajuttoman pitkiä erityisesti tuomareiden osalta, sillä kehiin saadaan yleensä just ja just riittävästi tuomareita, eli tauottajia ei ole ja aikatauluun merkatut tauotkin jää yleensä pitämättä. Tällä kertaa tilanne oli onneksi toinen, sillä modernin pistelaskusysteemin vuoksi koko ohjelma oli jopa meidän kehällä etuajassa, ja päästiin pitämään tauot suunnitellusti. Syömiseenkin oli varattu tunti, joten aika hyvin meni!

_DSF5441

Mulla oli melko jännät paikat, sillä kävin hiljattain B-tuomarikoulutuksen mikä tarkoittaa sitä, että sen sijaan että annan vaan pisteitä mun on myös kyettävä olemaan kehässä pitämässä huolta, että sääntöjä noudatetaan. Koska kyseessä oli kansainväliset kisat ja lauantaina kehässä vain ylempiä värivöitä ja mustia vöitä joista niistäkin valtaosa maajoukkuelaisia, voitte uskoa kun sanon että oli pienet paineet. Sain onneksi aluksi seurata muiden tuomareiden toimia ja pääsin vasta sen jälkeen kokeilemaan kehässä oloa. Homma oli aluksi tosi takkuista ja kieltämättä multa jäi jännityksen vuoksi huomaamatta tosi monia asioita, mutta kai se siitä sitten lähti sujumaan.

Huvittavinta oli se, että meikäläinen joka matsasi SM-kisoissa naisten mikrosarjassa eli -50 kiloisissa olin lopulta kehätuomarina miesten läskisarjan eli +85 kiloisten finaalissa. Onneksi kehässä ei juuri ollut auktoriteettiongelmia!

Superjännittävä kisapäivä päättyi onneksi ihan ajallaan, ja me oltiin jo neljän jälkeen ajamassa kohti Oulua. En tiiä olisko se kevät vai mikä, mutta paluumatka meni yhdessä hujauksessa ja oltiin jo kympin pintaan kotona.

Siinä se oli, meidän viimeinen pitkä treenireissu Oulusta Tampereelle. Ihan hullua kun nyt kaikki mitä tekee on viimeistä, tai ainakin viimeistä pitkään aikaan. Onneksi siinä samalla tietää, että edessä on aika monta ensimmäistä, ja sehän on aina parempi niin päin.

Eng: A week a go we packed our bags and drove to Tampere to attend a Taekwon-Do competition. I was umpiring and it was exciting, since I had just upgraded my umpire level and had new challenges ahead.

Lisää tästä aiheesta

10 Kommenttia

Mari 13.4.2014 at 12.54

Oot kyllä varsin mestari pakkaamaan jos tuohon pikkuruiseen reppuun mahtuu kaikki tarvittava jopa kenkiä myöten! :) Ja ihanan näkönen aamiainen…hotelliaamiaiset <3

Inka 13.4.2014 at 17.17

Heh, kiitti! Oli ne kamat kieltämättä vähän rytyssä kun perille päästiin, mutta onneksi oli silitysrauta. :) Ja hotelliaamiaiset on kyllä niiiiiin parasta!

Pingviinimatkalaiset 13.4.2014 at 13.58

Tartten ehkä tuon teidän ruokavalion omaan käyttööni, että saadaan räväkkä startti kropan kuntoon laittamiseksi :D Aikamoinen mestari pakkaaja todella olet! Mielenkiinnosta pakko kysyä, että oliko sulla jotakin pähkinöiden ja jyvien alla aamiaisella? Pian ne maisemat on vähän erilaiset kun Tampereelle reissaatte :)

Inka 13.4.2014 at 17.17

Haha, en kyllä suosittee painonvetoa kenellekään, niin sairasta hommaa! Ja joo, oli siellä jogurttia mutta kieltämättä meni vähän överiksi erityisesti noiden pähkinöiden kanssa, mutta eipä tuolla buffassa oo kyllä kohtuudesta tietoakaan varsinkaan, jos tuoretta ananasta ja casheweja saa mättää niin paljon ko sielu sietää. :) Ja taitaapa olla että auton ikkunan sijaan tsuumaillaanki ens kerralla maisemia junan ikkunan läpi. :)

Anski 14.4.2014 at 14.06

Me kanssa yövyttiin just viikonloppuna työreissulla tuolla Rosendahlissa 3 yötä ja oltiin kyllä hyvin tyytyväisiä kun saatiin kollegan kanssa käytettäväksi kolme 6 €:n alekuponkia per lärvi. Käytiin sitten lauantaina hotellin ravintelissa syömässä pääruoat ja jälkkärit viineineen, hintaa mun pöperöille jäi n. 15 €, eli kannatti. Tosin en varmaan aina jaksais pelkästään hotellin ravintelissa ruokailla, mutta kupongithan pystyi säästään vaikka seuraavaan Scandicin reissuun.

Tähän hotelliin alunperin päädyttiin, koska se oli tosiaan se halvin heti Ompun jälkeen ja tarvittiin myös isot ilmaset parkkipaikat, koska auto, kärry ja messukamat oli reissussa mukana. Bussilla pääsi myös kätevästi keskustaan, joten ihan kelpo hotelli mielestäni.

Inka 14.4.2014 at 22.41

Eikä miten siisti sattuma että oltiin peräkkäisinä viikonloppuina samassa hotellissa! :D Haha! Ja ui vitsi, vähän mahtavaa jos sieltä saa aina joka päivää kohti uuden voucherin, sillähän tosiaan syö jo ihan mukavasti muutaki ko pelkkää jäätelöä. :) Ja se parkkipaikka oli kyllä valtava! Määki tykkäsin, eli taatusti meen uudelleen varsinki ko se oli se melkeen halavin. :D

Maria 16.4.2014 at 8.14

Hah miten hauska sattuma, että kirjoitit Rosendahlista! Siis mehän käytiin kaveriporukalla Pyynikillä munkeilla just tuona viikonloppuna, ja mä esitin toivomuksen että voitais kurvata Rosendahlin kautta. Lapsena kävin nimittäin säännöllisesti Pyynikillä ja silloin Rosendahl oli mun käsitys ultimate luksuksesta :) Se miten se kohosi siellä keskellä luontoa niin uljaana! En siis oo ikinä yöpynyt siellä, kunhan haaveilin :) Oli pakko käydä katsomassa, että oliko käsitys luksuksesta ehkä muuttunut vuosien varrella… Vitsit mä olisin häkeltynyt jos oltais yllättäen törmätty siellä!

Inka 16.4.2014 at 9.37

Eikä, en kestä! :D Vähän olis ollu kyllä outoa törmätä siellä. Haha, maisemat oli kyllä ihan huippuluokkaa mutta ei tuo meidän perushuone ollu kyllä ihan sitä ultimate luksusta, vaikka ihan ok olikin. Meillä jäi Pyynikin munkit välistä, mutta ehkä sitte ens kerralla ko Rosendahl kutsuu! :)

Satu VW / Destination Unknown 18.4.2014 at 0.12

Tuolla Rosendahlin rannassa tuli aina örvellettyä koulujen loppuessa lukioaikana, se on, tai ainakin oli SE paikka mihin koko kaupunki kokoontui…. Hyvä tosiaan että auktoriteettiongelmia ei syntynyt, sää olisit kyllä varmaan pystynyt kipaisemaan kätevästi isoja miehiä karkuun ;)

Inka 18.4.2014 at 7.15

Haha, mukava jos mun postaus sai sunt fiilistelemään männävuosien parhaita (tai ehkä sittenki niitä pahimpia) kokemuksia. :D