Road tripin alkumetrit: kohti Losia

Kirjoittanut Inka 29.3.2016

Jenkkeihin saapumisen jälkeen ei jääty juuri makoilemaan laakereillamme, sillä yhen päivän jetlagin tasaamisen jälkeen hypättiin autoon ja lähdettiin tien päälle. Ei kuitenkaan suorilta päästy kuskin paikalle, sillä otettiin pehmeä lasku jenkkien autoilukulttuuriin takapenkiltä käsin, kun matkattiin Karimin veljen ja tämän vaimon kanssa San Josesta Los Angelesiin tapaamaan lisää sukua.

Reissupäivä alkoi tietysti amerikkalaiseen tapaan diner-aamiaisella, ja tällä kertaa kohteeksi valikoitui Lullun ja Jonnan hehkuttama Ihop, joka olikin jäänyt meiltä kokeilematta. Vaikka kyseessä on International House of Pancakes, jätettiin me aamun ajankohdan vuoksi pannarit väliin ja maisteltiin jotain muuta. Mun munakas oli varsin mainio, mutta kieltämättä entisenä Denny’s-fanina sydän sykki ekalle suosikkipaikalle tuota enemmän. Mutta tulipahan ainakin kokeiltua!

LA LA-3 LA-2 LA-4 LA-5

Ihopin jälkeen alkoi se varsinainen matkanteko. Päivän ohjelmistossa oli paitsi tuo komea noin 550 kilometrin mittainen ajo myös veljesten isoäidin, enon, tämän vaimon ja parin serkun tapaaminen. Aikaa ei siis ollu mitenkään älyttömästi hukattavaksi, ja paineltiinkin yhtä pysähdystä lukuun ottamatta suoraa kyytiä Etelä-Kaliforniaan. Matkan aikana nähtiin kuitenkin runsain mitoin kaiken maailman Amerikan ihmeitä hetkessä vaihtuvista maisemista valtaviin karja-aitauksiin, joten reissufiilis oli korkealla ensimmäisistä maileista lähtien.

Aivan aiempiin reissuihin verrattavissa olevaa road trip -tunnelmaa ei vielä ensimmäisenä ajopäivänä saatu, mutta se taisi mennä täysin takapenkin piikkiin, sillä ainakin mun kokemusten perusteella todellinen jenkkireissutunnelma iskee vasta siinä ratin ja kuskin penkin välissä istuessa. Radiossa soi suosikkikanava The Highway mikä loi kieltämättä aika mainiosti fiilistä, ja vaihtuvat maisemat sekä tutuilta näyttävät liikennemerkit vakuuttivat että nyt tosiaan oltiin ajomatkalla Amerikassa.

LA-7 LA-6 LA-8 LA-9

Lopulta ajomatka alkoi vedellä viimeisiä maileja, ja kurvattiin meidän motellin pihalle. Oltiin buukattu tuttuun tyyliin kaikkein halvin mahdollinen majapaikka järkevän välimatkan päässä isoäidin uudesta kotiosoitteesta, ja se oli tällä kertaa Anaheimissa sijaitseva Knights Inn -ketjun motelli. Mielikuvissa odotin aika kehnoa majapaikkaa, mutta vastassa olikin positiivinen yllätys, sillä huone oli mukavan siisti ja sisustuskin oli ehkä uusittu jopa tämän vuosituhannen puolella.

Pihalla oli tietysti uima-allas, mutta koska aikaa ei tosiaan ollut mitenkään hirveästi, tyydyttiin nauttimaan kesätunnelmasta shortseissa. Tuntui kyllä aivan mahtavalta kokea ihan oikea lämpö iholla pitkän talven jälkeen! Shortsikelejä ei tällä reissulla kovin monena päivänä ole, mutta täytyy toivoa että meikäläisenkin vitivalkeat kanankoivet sais vähän terveempää väriä reissupäivien edetessä.

LA-16 LA-14 LA-15 LA-10 LA-11 LA-12

Illalla olikin sitten edessä aika huikea ohjelma, sillä mentiin tosiaan moikkaamaan Karimin jenkkeihin muuttaneita Libanonin-sukulaisia. Oli aika hullua nähdä tyyppejä viiden vuoden jälkeen! Suurimman tunnelatauksen sai aikaan isoäidin eli tetan näkeminen, sillä vastaanotto oli niin lämmin kuin vain kuvitella voi. Kymmenien poskipusujen jälkeen luvassa oli tietysti dinneri, ja päästiin herkuttelemaan libanonilaisella illallisella heti toisen jenkkireissupäivän kunniaksi.

Voitte varmasti uskoa että ei oltaisi millään haluttu saati raaskittu palata takaisin motellille, ja meitä toivotettiin libanonilaiseen tapaan tietysti myös jäämään yöksi. Lähteä saatiin sillä lupauksella että tullaan vielä seuraavana päivänä aamiaiselle, ja ei kyllä oltais jätetty sitä vierailua väliin mistään hinnasta. Vaikka Los Angeles ei ole tähän mennessä onnistunut vakuuttamaan mua saati Karimia, oon aika varma että tuon vierailun jälkeen meidän molempien kiinnostus kaupunkia kohtaan kasvoi aika runsaasti. Perhe kuitenkin on aina perhe!

Eng: During our first road trip day we sat in the backseat of my brother-in-law’s car and headed to Los Angeles to meet some Lebanese relatives. It was definitely one of the best ways to begin this trip!

Lisää tästä aiheesta

6 Kommenttia

Rimma | RIMMA + LAURA -matkablogi 29.3.2016 at 12.34

Miten musta näyttää, että ollaan yövytty tismalleen samassa (ja budjettiystävällisessä) motellissa? :D :D :D Vai onkohan ne kaikki halpikset vähä saman näkösiä! Haha! Ihanaa roadtrippiä murut!

Inka 31.3.2016 at 7.34

Haha, en yhtään ihmettelis että oltaisiin, mutta voipa olla että nuo on niin identtisiä että näin ei oo päässy käymään. Se jääköön mysteeriksi. :)

Kiitti, tää on iha huippua!!

Ulla 29.3.2016 at 20.20

Siis voi täydellisyyttä näitä ihania Amerikka roadtrip-kuviaaaa!!!! Aivan täydellisiä!!!! Oot kyllä niin hyvä ton kameran ja myös tekstin kans. JA IHOP!!!!! Tästä ei lukukokemus parane! <3 En kestä ootte sielläääää!!!! Niii siistiä!

Inka 31.3.2016 at 7.35

Haha, ihana Ulla!! <3<3 Ja Ihopista otettiin ihan erikseen sua varten kuvat. :)

Sara I Sara's Fab Life 30.3.2016 at 12.19

En tienny mistä sanoista IHOP oli tullut, mutta itse makean ystävänä kuolasin pannareita ja vohveleita. Nams! Iskee kaipaus!

Inka 31.3.2016 at 7.36

Mulla jäi kieltämättä vähän kaiveleen kun jäi pannarit nyt välistä, mutta ehkä pitää vielä joskus toteuttaa uhkaukset ja mennä tuonne nimenomaan pannukakkujen perässä. :)