Viikko Thaimaan auringon alla

Kirjoittanut Inka 16.3.2019

Apua, miten upea matka mulla on takana! Palasin juuri viikon mittaiselta työmatkalta, ja ennakkoväsymyksestä huolimatta reissu meni tositosi hyvin.

Lähdettiin siis matkaan viikko sitten perjantaina. Lennettiin Bangkokiin suorien lentojen sijaan Istanbulin kautta, ja vietin paluumatkalla toivottavasti viimeiset tuntini Atatürkin lentoasemalla, kun Istanbulin uusi lentokenttä avataan huhtikuun alussa. Menolento oli fantastinen, sillä koneen takaosan jäätyä melko tyhjäksi mun onnistui napata kokonainen penkkirivi itelleni, joten sain oikaistua koko 162-sentin pituudellani makuuasentoon lentomatkan ajaksi.

Perillä Thaimaassa odotti kuumuus! Vietettiin iltaa ja yötä rauhallisesti Suvarnabhumin lentokenttähotellissa, ja aamulla jatkettiin taas matkaa lentokentän kautta. Tunti Bangkok Airwaysin potkurikoneessa, ja oltiin perillä Tratin lentoasemalla. Meidän ensimmäinen tukikohta oli Chanthaburi, missä ei tosin alkupätkästä nähty kovin montaa paikkaa: vanhankaupungin markkinat, läheinen Phlion vesiputous ja tietysti hotelli.

Chanthaburista jatkettiin matkaa kohti Siaminlahden rantaa, ja tunnin pikavenematkan jälkeen oltiin perillä Koh Koodilla. Se oli kolmas thaimaalainen saari missä vierailin, ja niin upea! Turkoosi merivesi, tuulessa huojuvat palmut ja vitivalkoinen hiekka on kombo, josta on mahdotonta saada tarpeekseen, ja se jaksaa hätkähdyttää joka kerta.

Vietettiin Koh Koodilla kaksi yötä, ja sinä aikana ehdittiin tehdä myös snorklaus- ja saariretki noin puolen tunnin matkan päässä sijaitsevalle Koh Rangille, joka oli myös huikea. Vaikka en oo mikään rantalomailija, molemmat paikat teki kyllä suuren vaikutuksen.

Lisäksi päästiin näkemään, miten paikalliset istuttavat meren pohjaan uutta korallia myrskyissä tuhoutuneiden tilalle. Oli fantastista päästä kuulemaan ja näkemään, miten lähes 70-vuotias nainen oli alueen kovin tietäjä tässä asiassa. Rouva sukeltelikin pitkän tovin etsiessään korallia, jonka oli istuttanut 11 kuukautta aikaisemmin näyttääkseen meille, miten vauhdilla korallia kasvaa.

Koh Koodin paratiisista palattiin vielä yhdeksi yöksi takaisin Chanthaburiin, missä päästiin vielä tutustumaan kaupunkiin kaikessa rauhassa.

Reissu oli kaikkine siirtymisineen melko hektinen, mutta se kuuluu asiaan tässä ammatissa. Laskin, että kahdeksasta päivästä käytettiin aika lailla puolet siirtymisiin ja puolet eri kohteissa olemiseen, mutta vaikka se kuulostaa aika kovalta tahdilla, oli se aivan ok työmatkalla.

Kolmas Thaimaan-reissu tarjosi siis ihanasti monipuolisuutta aiempiin kokemuksiin verrattuna ja loi taas vahvemmin uskoa sille, että maasta löytää kyllä fantastisia elämyksiä ja sen oman paratiisin, kunhan on valmis näkemään vaivaa sen löytämiseen ja perille pääsemiseen.

Palataan lisätunnelmiin pikapuolin!

Kuvat on poikkeuksellisesti tällä kertaa puhelimesta, eli napattu Huawein P20 Pro -puhelimella.

Lisää tästä aiheesta

8 Kommenttia

Jappe 17.3.2019 at 10.19

Maapallo tuhoutu kaukolennon verran ja fiilistelit miten tyhjää koneessa. 10 pistettä.

Inka 21.3.2019 at 17.57

Kiitti muistutuksesta Jappe.

mauno r 19.3.2019 at 18.09

mites tuo ruokapuoli? oliks hyviä huuruja?

Inka 21.3.2019 at 17.57

Tähän palataan ehkä vielä tuonnempana!

Suunnaton 21.3.2019 at 13.06

Välillä on ihan luksusta saada laittaa pitkäkseen koko yölennon ajaksi. Useimmiten koneet tuppaavat olevan viimeistäkin paikkaa myöten täynnä, mutta pari kertaa itsellenikin on osunut sellainen tuuri, että olen saanut joko penkkirivin itselleni.
Heitin sinua 10 reissu-unelman haasteella: http://suunnatonmatkablogi.pallontallaajat.net/2019/03/21/10-matkahaave/ Toivottavasti innostut vastaamaan!

Inka 21.3.2019 at 17.58

Se on kyllä mukavaa, jos joskus käy tuuri ja se koneen ainoa tyhjä rivi on vieressä, tai jos muuten sattuu lennolle, mikä ei oo ihan täynnä. Ja kiitti haasteesta, tartun siihen ehdottomasti! :)

anonyymi blogisti 23.3.2019 at 8.06

Ai että miten hienolta näyttää tuo Koh Kood! Kumpa pääsisi joskus käymään. Uskomattomia kuvia olet saanut kännykällä otettua:) Ehkä sitä itsekin voisi seuraavaksi hankita Huawein puhelinta.

Inka 4.4.2019 at 18.40

Koh Kood oli kyllä upea, ainakin siltä osin mitä pääsin saarta näkemään – lähes täydellinen paratiisi! Ja Huawein kamera on kyllä ihan ässä, suosittelen!!